maanantai 26. lokakuuta 2009

Aamupuuro


Syön joka aamu puuroa aamupalaksi. Minun on ehdottomasti syötävä aamupalaa tai muuten olen hyvin heikossa hapessa. Olen sellaista tyyppiä, joka voi syödä yhtä hyväksi todettua ruokaa hyvin hyvin kauan. Nyt olen pitkään ollut jämähtäneenä puuroon. Keitän puuroni joka aamu hiutaleista, ei mitään pikapuuroja. Aluksi puuro ei pitänyt yhtään nälkää mutta pikkuhiljaa (siis useita kuukausia) siihen sitten tottui ja nyt pärjään ihan hyvin seuraavaan ateriaan. Kenties siihen syynsä on se, että tuunaan puuroani kaikella tilpehöörillä. Pistän puuroni kokoon ja jätän sen alhaiselle lämmölle siksi aikaa kun olen tekemässä muuta, esim. pesemässä naamaa. Näin siis säästyy aikaa. Sopivaa lämpöä sai joitakin kertoja hakea, ettei palanut pohjaan tai oli kypsynyt ollenkaan. Puuroni koostuu:
  • 1 dl pirkka luomu kaurahiutaletta
  • 1/2 dl pirkka luomu ruishiutaletta
  • läjä goji marjoja
  • läjä luomu rusinoita
  • läjä auringonkukansiemeniä
  • läjä kurpitsansiemeniä
  • läjä hampunsiemeniä
  • läjä mantelilastuja
Puuroa voi tuunailla vaikka miten ja tässä siis minun esimerkkini.

Kuvassa alhaalla vasemma punaiset ovat goji marjoja, niiden oikealla puolella luomu rusinoita, auringonkukansiemeniä, hampunsiemeniä, kurpitsansiemeniä ja mantelilastuja.

Lisäksi lisään puurooni aina marjoja ja hunajaa. Muistin mukaan tulee lisättyä pellavansiemenöljyä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti